16 Nisan 2009 Perşembe

Matematik dersi - Öğretmem


Uzun zamandır öğretmenlerimin istediği gibi koyun moduna girmiştim. Atatürk demiş ki : Öğretmenler! Cumhuriyet sizden, fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister. Ben öğretmenlerimi Ataya şikayet ediyorum.
***
Perşembe sabahı her zamanki heyecanımla okulun yolunu tutmuşum. İlk ders Matematik. Matematik dersini dinlemem o zaman zarfında - kitap,müzik,resim - gibi güzel sanatlara merakımı gideririm. Öğretmen dediğimiz aptal kadın ruhsuz bir şekilde dersi anlatmakta. Sert kaçacak ama bana göre bu kadın cinsel sorunlarından doğan(tatmin,doyumsuz zevk doruğu) ve hayata küsmesine neden olan çekirdek kabuğunu doldurmayacak sebepler yüzünden öğrencilere geberik vaziyette ders anlatır. ANnlayan yoktur. Anladım diyen yılışık çoktur.
***
Tahtada bir soru duruyor cevabını bilmiyorum. Yeni bir özellik işlendi, soruda onunla alakalı. Ben o özelliği ders bitince öğrenecektim.
.... kAlk soruyu yap dedi.
Ben: Bu soruyu yapamam. dedim
Sözde ve evrakta Öğretmen gözüken: sözlün 0 (sıfır) O ZAMAN dedi.
Bende hocam bu kaçıncı sözlü notu 4 tane sıfır oldu en fazla 3 hakkınız var dedim. Aptal yaratık ben onların geometrik dizilerini alırım öyle kullanırım dedi ''espri anlayışı''
***
Soruyu sınıfta ancak 2 kişi yapabilir 30 kişilik sınıf düşünün. Bir kız arkadaşımı kaldırdı. Betül bu soruyu yapamadı. Öğretmen otur kızım demez mi :D Benim tepemin tası atacak :) atttıyor ahanda attı.
-hOcam Betül'e 100 mü verdiniz dedim.
Önce sustu. Yasin arkadaşım hocaya
- Bu haksızlıktır diye çıkışınca öğretmen kuduz köpek gibi üstümüze saldıracağının ilk sinyalini verdi(Öğretmen,köpek, kuduz kelimelerini aynı cümlede kullanmak beni rahatsz ediyor)
***
Sen kim oluyorsunda benim öğretmenliğimi eleştiriyorsun dedi. Yasin birkaç anlamlı cümle kurdu. Öğretmen olacak it bu kez Yasin'e yobaz dedi. Bu laf canımı çok sıktı.
dedim ki sizin karşında koyun mu var~ sizin karşınızda öğrenci var. Biz öğrenciyiz bal gibide eleştiririz. Bana dediği cümle şu sen öğrencimisin git aynaya bak. O ara üstümde sabahları çok soğuk olduğu için giydiğim hırka vardı. bende dedim ki hocam ne zamandan beri gençlerin öğrenci olduğu ayna yardımıyla tespit ediliyor. İçimden dedim ki siz tespit şeklinizi üzerinde deneseniz acaba mesleğiniz ne olurdu(hayat kadını dahil)
***
ZİL ÇALAR
Çıkmadan önce son sözlerini söyler siz ikiniz varya dersimi çaldınız haram olsun size. Bizim cevap vermemize fırsat tanımadan kapıyı çarptı gitti bende onun yüzüne şunu söylemek isterdim aldığın kirli aylıkların helal olduğunu düşünüyorsan si.mizde değilsin.
NOT: 30 Kişilik sınıfta 1 kişi 82 aldı. Yasin 68 Ben 60 2 kişide 45 ve 55 arası not aldı. Sınıfın geri kalanı 25-0 arası not alırken bunların 14 ü 02 aldı.
***
Mustafa Kemal ATATÜRK
demiştir

Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder.

Öğretmenler; Cumhuriyetin fedakar öğretmen ve eğitimcileri, yeni nesli sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin beceriniz ve fedakarlığınızın derecesiyle orantılı olacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir... Sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder