10 Mart 2009 Salı

Edebiyat ve Dil anlatım ~~ Tam benlik ödevler ;)

Yıllık ödevimi Dil ve Anlatım dersinden almıştım. Matematik ısrarı çaresiz ve zayıf bir hamleydi.
Aziz Nesin'in eserini az buçuk tiyatrodan bilirim ama ödev çok ilginç bu kitabı 1'den 50'ye kadar(sayfa) inceleyeceğim ve anlatım bozukluklarını bulacağım. Kitabı açınca bir sevindim görmeniz lazım ;) 16. sayfada esere giriş başlıyor :))) Öğretmenime şimdi söylersem sayfa sayısını yükseltecektir ama ödevi bitirip iade edersem süre dolmuş olacak ve bana işkence etmeyecektir UMARIM. Ödevi verdiği ilk gün öğretmenime çıkıştım - Hiç Aziz Nesin anlatım bozukluğu yapar mı ? dedim. Maksat ödevi değiştirmek ''değişen hiç-bir-şey olmasada''


***

Tek ödev Aziz Nesin olsa öpüp başıma koyacağım (2. defa) AMA benim canımm öğretmenim ödev vermeden bizi eve yollar mı ? Bir yazarın 3 tane köşe yazısını gazeteden makas yardımıyla kesip dosyaya sonra elde kalem yazarın üslubu, anlatım biçimi, dili,özellikleri (fıkra türü) vsvsvsvs.Ben gazeteleri arşivimden çıkardım ve gözüme kestirdiğim üç köşe yazısını kesip aldım(ONUNCU KÖY) Yetmez tabi elimde pilot kalemi kullanıyor (ben mi kalemi kullanıyorum yoksa pilot mu )ıyyy :D Başladım Bekir Çoşkun'u övmeye dili sadedir, yalındır, duygusaldır,kelime oyununda dehadır,samimi bir anlatım tarzı vardır,anlatım tekniklerini kulanmıştır yaz yaz bitmez.
Bakalım yarın
hangi arkadaşım
hangi gazetenin
hangi yazarını
hangi yazılarıyla
karşıma çıkacak. Acaba içlerinde İlhan selçuk'çular,Çölaşancılar,Nazlı ılıcakcıkcılar :D OLACAK MI?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder